Consumer imperishables

plilalibri.jpg

Nowadays, books hit the market at the rate of over 2000 titles a week. Unlike baked beans, loaves of bread or Fuji apples, books, once consumed, do not disappear. Despite political legend, they are extremely hard to burn. Books more properly deserve the label ‘consumer durables’ than refrigerators or cars. Most books look better after seventy years than their owners. Certainly after a hundred they do. ‘Consumer imperishables’ might be the more accurate term.

John Sutherland, How to Read a Novel. A User’s Guide, Profile Books, London, 2007, pag. 59.

Postato da: IM 

0 Responses to “Consumer imperishables”



  1. Lascia un commento

Lascia un commento

Effettua il login con uno di questi metodi per inviare il tuo commento:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione / Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione / Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione / Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione / Modifica )

Connessione a %s...




Visitatori

  • 155,893 visitatori

a


%d blogger cliccano Mi Piace per questo: